logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : جمعه ، 16 آگوست 2013 در دسته : دامنه های فارسی - بازدیدها : 1,081
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 میانگین رای : 5,00از 5) رای
Loading...

آموزش ثبت و یا انتقال دامنه فارسی به برتینا

1 –  جهت ثبت دامنه فارسی می بایست در سایت برتینا دارای ناحیه کاربری باشید.

الف-  در صورتی که مشتری قدیمی هستید و دارای ناحیه کاربری می باشید ابتدا از طریق لینکhttps://clients.bertina.ir/clientarea.php وارد ناحیه کاربری برتینا شوید.

vorud

ب –  در صورتی که مشتری جدید هستید و تا به حال هیچ محصولی از برتینا خریداری نکرده اید، از طریقhttps://clients.bertina.ir/register.php یک ناحیه کاربری در برتینا ایجاد نمائید.

2 –  پس از ورود به ناحیه کاربری از ستون سمت راست بر روی لینک “ثبت و یا انتقال دامنه فارسی” کلیک کنید.

 

farsi domain

 

3 – نام دامنه مورد نظر خود را بدون پسوند با تایپ فارسی وارد نمایید و بر روی دکمه “بررسی” کلیک کنید.
توجه: در تایپ بعضی حروف مانند “ی” و “ک” فارسی و عربی دقت کنید زیرا برای مثال “برتینا.com” و “برتینا.com” دو دامنه کاملا متفاوت می باشند (تفاوت آن ها در حرف “ی” فارسی و “ی” عربی می باشد)

farsireg2

 

4 – بستگی به وضعیت دامنه فارسی شما دارد:

الف –ثبت دامنه: در صورتی که می خواهید دامنه ای که قبلا ثبت نشده است و برای ثبت آزاد است را در برتینا ثبت کنید و در فهرست اعلام شده از برتینا وضعیت آن به رنگ سبز نوشته شده “موجود است ” بر روی دکمه “ثبت” کلیک کنید.

farsireg3

 

ب –  انتقال دامنه فارسی به برتینا: لطفا قبل از ارسال سفارش انتقال دامنه فارسی به برتینا نکات مندرج در بند 6 را به طور کامل و با دقت مطالعه نمائید.
در صورتی که می خواهید دامنه ی فارسی که قبلا توسط شرکت دیگر ثبت کرده اید را به برتینا منتقل نمائید و در فهرست اعلام شده از برتینا وضعیت آن به رنگ قرمز نوشته شده “موجود نیست ” به صورت زیر اقدام کنید:

  • کد انتقال دامنه فارسی را از شرکت قبلی ثبت کننده دریافت کرده و در قسمت “کد انتقال:” وارد کنید.
  •  بر روی دکمه “کد انتقال” کلیک کنید.

 

farsireg4

 

5 –  فاکتور برای شما صادر می شود آن را پرداخت نمائید تا سفارش شما انجام شود.

6 –  لطفا قبل از سفارش انتقال دامنه به برتینا نکات زیر را با دقت مطالعه نمائید:

الف –  انتقال دامنه به برتینا نیازمند آن است که به کنترل پنل اصلی دامنه خود دسترسی کامل داشته باشید. در صورتی که به کنترل پنل اصلی دامنه دسترسی ندارید انتقال دامنه غیرممکن است، در این صورت لطفا سفارش انتقال دامنه خود را ارسال نکنید!

ب – دامنه شما برای انتقال می بایست حداقل 3 روز تا پایان تاریخ انقضای آن وقت داشته باشد. اگر کمتر از آن وقت باقی است، شما نمی توانید دامنه را منتقل کنید و می بایست با همان ثبت کننده قبلی تمدید کنید.

ج – دامنه برای انتقال قفل نباشد. وارد کنترل پنل دامنه شده و آن را در حالت Unlock قرار دهید تا برای انتقال آزاد شود. وضعیت status دامنه در هنگام نمایش whois آن نباید مقدار clientTransferProhibited باشد.

د –  طبق قوانین registry امکان انتقال و unlock کردن دامنه تا 60 روز بعد از تاریخ ثبت دامنه وجود ندارد. اگر دامنه شما به تازگی ثبت شده و هنوز 60 روز از تاریخ ثبت آن نگذشته است امکان انجام اقدامات زیر وجود ندارد.

ه –  کد انتقال دامنه epp یا auth آن را از کنترل پنل دامنه به دست آورید. این کد ترکیبی از عدد و حرف بوده و برای هر دامنه منحصر به فرد و غیرقابل تغییر می باشد. به دست آوردن این کد ممکن است در برخی پنل ها مشکل باشد، از یک فرد متخصص بهره بگیرید.

و –  فرآیند انتقال دامنه در صورتی که تمام تنظیمات به طور صحیح انجام پذیرفته شده باشد بین 5 تا 7 روز کاری (روز کاری میلادی یعنی شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد) طول خواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.