logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : شنبه ، 10 آگوست 2013 در دسته : مقالات مرتبط با دامنه - بازدیدها : 15,806
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (20 میانگین رای : 4,10از 5) رای
Loading...

ست شدن DNS چیست و چرا ست شدن DNS طول می کشد؟

جهت درک اینکه DNS چگونه ست می گردد اندکی درباره نحوه عملکرد DNS آشنا شوید.
DNS ها به IP سرور های میزبان هاست متصل هستند و زمانی که شما یک هاست خریداری می کنید برای دامنه شما در سرور میزبان یک دسترسی با نام A record ایجاد می گردد. وقتی شما dns ها یعنی نیم سرور های هاست را بر روی دامنه ست می کنید در واقع دامنه خود را به سرور هاست متصل می کنید تا بتواند به اکانت ایجاد شده دسترسی پیدا کند.
وقتی شخصی وارد آدرس سایت شما می شود در واقع از طریق دامنه شما به آی پی های سرور و به record اصلی دسترسی پیدا می کند و در صورت معتبر بودن ( درست ست شدن dns بر روی دامنه و اینکه اکانت شما در سرور موجود باشد ) می تواند سایت شما را مشاهده کند.
همچنین از طریق DNS ها ، موتور های جستجو whois می توانند IP سرور میزبان دامنه و اطلاعات لازم از محل نگهداری کشور و دیتاسنتر سرور سایت را به شما نشان دهند.
یکی از مشکلات مهم که باعث دیر ست شدن DNS میگردد ، کش سرور های شرکت های ارائه دهنده اینترنت ISP می باشد . شرکت های اینترنتی با استفاده از کش سرور هایشان باعث می گردند که سرعت مشاهده و بارگذاری سایت ها بیشتر شود و شما سایت ها را سریعتر از زمانی که به کش سرور متصل نیستید مشاهده کنید.
روند کار کش سرور ها به این گونه است که یک سایت را در خود ذخیره می کنند و وقتی کاربر سایت را درخواست می دهد اطلاعات ابتدا از کش سرور ISP فراخوانی می گردد به همین دلیل سرعت بارگذاری سایت بیشتر است .
متاسفانه در اکثر شرکت ها ی ISP کش سرور ها دیر بروز رسانی می گردند و این بروز رسانی بین 24 الی 72 ساعت متغیر می باشد به همین دلیل وقتی شما یک DNS جدید به دامنه خود متصل می کنید ممکن است به مدت 24 الی 72 ساعت محتویات سایت و هاست قبلی را مشاهده نمایید و یا اینکه اصلا سایت شما مشاهده نگردد .

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.