logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : شنبه ، 26 جولای 2014 در دسته : مقالات مرتبط با هاست - بازدیدها : 1,670
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 میانگین رای : 4,50از 5) رای
Loading...

آموزش نصب افزونه W3 Total Cache برای وردپرس

قبل از نصب W3 Total Cache، باید مطمئن باشید که هیچ افزونه کش کننده دیگری مثل (WP Super Cache) فعال نباشد. در غیر این صورت ممکن است به محض فعال سازی آن، پیغام خطا دریافت نمایید.

W3 Total Cache سریعترین و کاملترین افزونه برای بالا بردن سرعت و کارایی سایت وردپرس شماست.

با نصب و تنظیم صحیح این افزونه می توانید کمک بسیاری به بهینه سازی وب سایت خود نمایید. در این مقاله مراحل نصب و فعال سازی این افزونه شرح داده شده است.

برای نصب این افزونه می بایست ابتدا به صفحه مدیریت وردپرس سایت خود وارد شوید.

پس از ورود به پیشخوان وردپرس ، همانطور که در شکل مشاهده می کنید نشانگر ماوس راروی گزینه افزونه ها نگه داشته و سپس بر روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید.

1

سپس در صفحه جدیدی که باز می شود ، شما می بایست نام افزونه W3 Total Cache را وارد و بر روی جستجو کلیک نمایید.

2

بعد از جستجو می توانید افزونه W3 Total Cache در لیست مشاهده کنید. بر روی گزینه نصب کلیک نمایید تا افزونه دانلود و نصب شود.

3

پس از نصب شما می بایست افزونه را فعال نمایید.

همانند شکل زیر بر روی گزینه “فعال کردن افزونه کلیک نمایید.

4

پس از فعال سازی W3 Total Cache شما می بایست اقدام به تنظیم آن کنید. با کلیک بر روی گزینه Settings وارد بخش تنظیمات این افزونه می شوید.

5

پس از ورود به قسمت تنظیمات افزونه شما می بایست گزینه های Page Cache ، Database Cache ، Object Cache و Browser Cache را فعال نمایید.

در ابتدا مانند شکل در قسمت Page Cache تیک Enable را فعال کنید.

6

وظیفه این مورد ایجاد صفحه ایستای کش از هر صفحه ای است که بارگذاری می شود، است. بنابراین لازم نیست موقع load صفحات برای هر کاربر،صفحه به صورت داینامیک (تعامل با پایگاه داده) از نو بارگذاری شود. با فعال بودن این گزینه،سرعت بارگذاری شما تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

گزینه بعدی که می بایست فعال نمایید Database Cache می باشد.
7

این مورد می تواند بسیار تعیین کننده باشد . زیرا پایه کار وردپرس بر اساس تعامل دائمی با پایگاه داده است.اکثر اوقات ارتباط زیاد با دیتابیس و ارسال پرس و جوهای مختلف ، علت اصلی کاهش سرعت سایت هاست که می تواند تا داون شدن و بعد از کار افتادن و خرابی سایت در ترافیک های بالا هم پیش برود.
Database cache پرس و جو (Query) ها را کش کرده و می تواند سرعت سایت را ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

گزینه بعدی Object Cache می باشد.این گزینه می تواند سرعت سایت های فوق العاده داینامیک را که از Object Cache API استفاده می کنند،افزایش دهد. همانند شکل زیر می توانید آنرا فعال نمایید.

8

و مورد آخری که می بایست فعال نمایید ، گزینه Browser Cache می باشد.این گزینه محتویات با فشرده سازی کرده و برای اشیاء سایت نیز تاریخ انقضا در نظر می گیرد.هر موقع کاربری از سایت شما بازدید می کند،مرورگر وی یک کپی از سایت شما را در رایانه او ذخیره می کند تا اگر دوباره از سایت شما بازدید کرد،نیازی به بارگذاری دوباره نباشد. (مخصوصا مرورگر opera که از این طریق سرعت خود را فوق العاده افزایش می دهد). اما هر مرورگر در یک بازه مشخص کش خود را خالی می کند.حالا با فعال کردن این گزینه،سایت شما به مرورگر می فهماند که هر شی را تا چه مدتی در کش خود حفظ کند.برای مثال شما ممکن است favicon خود را تا ماه ها نیز تغییر ندهید.پس این یکی از چیزهایی است که می توان تا یک ماه بدون تغییر از آن استفاده کرد. برای استفاده می توانید آنرا همانند شکل زیر تیک بزنید :

9

پس از تیک زدن 4 مورد بالا ، گزینه Save all settings را کلیک کرده و تنظیمات عمومی مربوط به W3 Total Cache ذخیره می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.