logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : دوشنبه ، 20 جولای 2015 در دسته : SSL certificate - SSL گواهي - بازدیدها : 1,635
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 میانگین رای : 3,50از 5) رای
Loading...

نحوه ی ایجاد SAN CSR در ویندوز 2008 برای سفارش SSL

جهت ایجاد SAN Certificate Signing Request در ویندوز سرور 2008 برای گواهی SSL از نوع Multi-Domain یا همان SAN می بایست مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابتدا لازم است کنسول Certificate MMC Snap را در سرور مربوطه باز نمایید.

بر روی Start وسپس بر روی run کلیک نمایید. در فیلد روبروی open عبارت MMC را تایپ نموده و Enter را بفشارید. در کنسول باز شده  در منوی بالایی، بر روی File و سپس بر روی Add/Remove Snap In کلیک نمایید.در سمت چپ کنسول باز شده بر روی Certificates کلیک نمایید و بر روی Add کلیک  و سپس Computer Account را انتخاب و بر روی OK کلیک نمایید. سپس بر روی next و بعد بر روی Finish و در انتهای  بر روی OK کلیک نمایید.

در این مرحله شما به کنسول MMC اولیه که از طریق Run باز نمودید ارجاع داده می شوید با این تفاوت که در سمت چپ آیتم (Certificates (local computer را هم اکنون مشاهده می نمایید. آیتم Certificates را expand نمایید و سپس بر روی Personal راست کلیک نموده و میسر زیر را دنبال نمایید.

All tasks > Advance Options > Create Custom Request

01 SAN CSR

در صفحه ی welcome ویزارد Certificate Enrollment بر روی next کلیک نمایید. در صفحه ی بعد گزینه Proceed without enrollment policy   را در زیر Custom Request  انتخاب نموده و بر روی next کلیک نمایید.در بخش بعدی (Custom Request Windows)  مقدار No Template) Legacy Key) و PKCS #10 را برای Request format انتخاب نمایید و بر روی next کلیک نمایید.

02 SAN CSR

در صفحه ی Certificate Information بر روی آیکون Details و سپس Properties کلیک نمایید و به این صورت پنجره Certificate Properties که در آن قادر به تنظیم مشخصات CSR می باشیم باز خواهد شد که دارای 4 سربرگ می باشد.

03 SAN CSR

در سربرگ Private Key مقدار Key size را برابر با 2048 قرار دهید و برای Key Type مقدار Exchange را انتخاب نمایید.

04 SAN CSR

در سربرگ Extension بر روی Extended Key Usage کلیک نموده و در سمت چپ گزینه Server Authentication را انتخاب و بر روی Add کلیک نمایید.

05 SAN CSR

در سربرگ Subject می بایست نام دامنه اصلی(Primary domain) و سایر دامنه ها را وارد نمایید.  در بخش Subject Name می بایست نام دامنه اصلی را وارد نماییم لذا در بخش مربوطه آن در منو پایین رونده Type مقدار Common Name را انتخاب نموده و در بخش Value نام دقیق دامنه اصلی را تایپ و بر روی Add کلیک نمایید. و برای سایر دامنه ها در بخش Alternative Name در منو پایین رونده Type آن، مقدار DNS را انتخاب و در بخش VALUE نام دامنه را وارد نمایید. بخش Alternative Name را برای تمامی دامنه های خود که در درخواست SAN می خواهید برای آن گواهی SSL تهیه نمایید را یک به یک انجام دهید وبعد از تایپ آدرس هر دامنه بر روی Add کلیک نمایید.

06 SAN CSR

در سربرگ General  یک Friendly Name برای درخواست خود نام دهی نمایید. این نام صرفا یک اسم برای نام دهی به درخواست شما می باشد. توصیه می شود در ابتدای نام علامت * را قرار داده و نام مورد نظر را وارد نمایید در غیر اینصورت در هنگام نصب گواهی SSL از کنسول گارفیکی مدیریت IIS قادر به نصب نخواهید بود و می بایست به صورت Command Line اقدام به نصب گواهی نمایید.بر روی OK و سپس بر روی Next کلیک نمایید.

07 SAN CSR

در صفحه ی نهایی آدرس ای را برای ذخیره سازی CSR آدرس دهی نموده و برای File Format مقدار Base 64 را انتخاب نمایید.

08 SAN CSR

هم اکنون در مسیر آدرس دهی شده شما فایل ای با پسوند req. ایجاد می شود که همان درخواست CSR شما می باشد که برای ثبت سفارش گواهی SSL می بایست به مرجع مربوطه ارسال نمایید.

One thought on “نحوه ی ایجاد SAN CSR در ویندوز 2008 برای سفارش SSL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.