logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : دوشنبه ، 27 جولای 2015 در دسته : هاست لینوکس cPanel >وبسایت (Website) - بازدیدها : 326
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی داده نشده است.)
Loading...

نحوه ی ایجاد Wildcard Subdomain در سرویس های سی پنل

قابلیت wildcard subdomain این امکان را برای شما فراهم می نمایید که تمامی ساب دامین هایی که به صورت ساب دامین پیشتر ایجاد نشده اند تماما توسط سرور پردازش شده و به فلدر مشخصی که شما تعین می نمایید ارجاع داده شوند.

به عنوان مثال فرض نمایید دامنه شما example.com می باشد و شما در Cpanel خود ساب دامین های support و crm  و shop را در حال حاضر ایجاد نموده اید. در صورتیکه قابلیت wildcard subdomain را فعال نمایید و تنظیم نمایید تا به فلدر new واقع در پوشه ی public_html شما اشاره نماید در این صورت با فراخوانی ساب دامین های ناموجود به عنوان مثال:

test.example.com

test2.example.com

newsub.example.com 

و ….

تمامی درخواست های ارجاعی که پیش تر ساب دامین ای برای آن ها ایجاد نشده است به پوشه ی new در public_html ارجاع داده می شوند و از آن پوشه با rule های rewrite و غیره قادر به مدیریت درخواست های ارجاع داده شده می باشید.

 

برای فعال سازی این قابلیت لازم است ابتدا به Cpanel خود لاگین نمایید  و بر روی ماژول Subdomain کلیک نمایید

01 wildsubdomain

 

در قسمت بعدی اقدامی به ایجاد یک ساب دامین برای دامنه example.com نمایید و نام ساب دامین را * قرار دهید  و در قسمت Document Root آدرس پوشه ای که قصد ارجاع wildcard subdomain به آن را دارید را آدرس دهی نمایید. این پوشه مانند تمامی ساب دامین، می بایست Document Root آن زیر مجموعه  پوشه public_html باشد. برای مثال ما که قصد آدرس دهی در پوشه ی new را داریم آدرس Document root به صورت زیر خواهد بود.

public_html/new/

02 wilcard

بعد از ایجاد ساب دامین با نام * وآدرس public_html/new/ سپس به صفحه ی اصلی Cpanel خود باز گشته و بر روی ماژول Advance DNS zone Editor کلیک نمایید. بعد از لود شدن محتویات این بخش (در صورت داشتن چندین دامین ممکن است در صفحه ی اولیه نام دامنه از شما در منو پایین رونده ای سوال شود) دقت فرمایید می بایست رکوردی با نام *.example.com (ستاره در ابتدای نام و سپس نقطه و سپس نام دامنه شما) با مشخصات زیر وجود داشته باشد

مقدار name باید برابر با *.example.com باشد

مقدار type می بایست از نوع A باشد 

مقدار رکورد می بایست برابر با آی پی وب سایت شما باشد(آی پی وب سایت شما در همین صفحه برای A record مربوط به دامنه شما در رکورد های بالاتر نمایش داده شده است)

در صورتیکه این رکورد وجود دارد نیاز به هیچگونه اقدامی نمی باشد و در صورتیکه این رکورد وجود ندارد آن را با مشخصات اعلام شده ایجاد نمایید در این صورت برای مقادیر TTL و Class مقادیر مشابه با سایر رکورد های آن ZONE انتخاب نمایید.

03-wildcard

بعد از ایجاد رکورد می بایست به شرکت هاست خود اعلام نمایید که zone شما را با دستور rndc reload  مجددا load نمایند و سپس سرویس named ریستارت شود.

بعد از این اقدام قادر به فراخوانی تمامی ساب دامین های ناموجود خود می باشید و تمامی آن ها به اطلاعات پوشه ی new ارجاع داده شده و از آنجا لود می شوند. بعد از انجام تغییرات بازه ی 1 ساعته را برای پاک شدن cache مرورگر و ISP را در نظر داشته باشید و بعد از آن نسبت به بررسی مورد اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.