logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : جمعه ، 31 جولای 2015 در دسته : SSL certificate - SSL گواهي - بازدیدها : 2,461
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 میانگین رای : 4,00از 5) رای
Loading...

راهنمای نصب گواهی SSL بر روی کنترل پنل DirectAdmin

در صورتیکه  پیش تر با توجه به راهنمای ایجاد CSR برای دایرکت ادمین اقدام به ایجاد CSR و ارسال آن به برتینا برای خرید گواهی SSL اقدام نموده اید(راهنمای ایجاد CSR بر روی دایرکت ادمین) می بایست متناسب با این راهنما نسبت به نصب گواهی SSL ارسال شده توسط برتینا اقدام نمایید.

فایل گواهی SSL ارسال شده توسط برتینا که اصولا با نام certificate می باشد را توسط یک ویرایشگر متنی باز نمایید و کلیه متن داخل آن را کپی نمایید که با مقدار —–BEGIN CERTIFICATE—– شروع شده و با —–END CERTIFICATE—–  به اتمام می رسد.

این راهنما جهت ایجاد CSR هم برای دامنه اصلی و هم Domain Pointer  قابل استفاده می باشد

ابتدا می بایست به کنترل پنل DirectAdmin خود لاگین نمایید (در صورتیکه Reseller و یا Admin می باشید بعد از لاگین، یوزر مربوط را یافته و Login as user نمایید)
بعد از لاگین در بخش Advance options بر روی آیکون SSL Certificates کلیک نمایید.01 capri ssl

در صورتیکه در بخش بالایی صفحه عبارت SSL is currently disabled for this domain را مشاهده می نمایید می بایست بر روی  Enable it here در پایین آن کلیک نمایید

SSL in not enabled

و در صفحه ی بعدی گزینه ی Secure SSL را علامت زده و بر روی save کلیک نمایید سپس بخش پایین تر این صفحه فعال می شود و می بایست گزینه زیر را فعال نمایید و بر روی save کلیک نمایید:

Use a symbolic link from private_html to public_html – Allow for same data in http and https 

enable SSL and then symbolic

سپس با بازگشت به بخش  SSL Certificates  در کنترل پنل دایرکت ادمین خود می بایست پیغام SSL is currently enabled for this domain را مشاهده نمایید در صورت مشاهده این پیغام در قسمت بالایی، می بایست در همین صفحه  گزینه ی  Paste a pre-generated certificate and key را انتخاب نمایید.

finalk state

** اصولا در کنترل پنل دایرکت ادمین در هنگام ایجاد CSR ، کنترل پنل نسبت به ایجاد Self-Sign Certificate اقدام نموده و گواهی SSL را به صورت Selfsign بر روی آن وب سایت نصب می نماید. در این صورت باانتخاب گزینه Paste a pre-generated certificate and key این بخش را حاوی محتوا خواهید دید که با دقت بیشتر متوجه خواهید شد محتوای شامل دو بخش می باشد بخشی که  با مقدار—–BEGIN RSA PRIVATE KEY—– شروع  شده و سپس بخش دیگر که با مقدار —–BEGIN CERTIFICATE—– شروع شده است.

  • در صورت وجود بخش مربوط به Private Key و Certificate از قبل، تنها کافیست تا بخش مربوط به Private Key که با —–BEGIN RSA PRIVATE KEY—– شروع شده و با —–END RSA PRIVATE KEY—– به انتها می رسد را کاملا دست نخورده رها نموده وصرفا بخش مربوط به گواهی SSL خود را با گواهی SSL تهیه شده از برتینا جایگزین نمایید. بخش مربوط به گواهی SSL با —–BEGIN CERTIFICATE—– شروع شده و با —–END CERTIFICATE—– به انتها می رسد که می بایست جایگزین شود
  • در صورت عدم وجود محتوا در این بخش، می بایست ابتدا اقدام به وارد نمودن محتوای Private Key خود (در مراحل ایجاد CSR نسخه ای از آن را برای خود ذخیره نموده اید) و سپس گواهی SSL تهیه شده است برتینا نمایید.

5_Direct_Admin Untitled

بعد از وارد نمودن اطلاعات در بخش Paste a pre-generated certificate and key می بایست بر روی Save کلیک نمایید. سپس مجددا می بایست به بخش  SSL Certificates در کنترل پنل دایرکت ادمین خود مراجعه نمایید و در بخش پایانی صفحه بر روی Click here to paste a CA Root Certificate  کلیک نمایید.

CA ROOT

در صفحه ی بعدی Use a CA Cert را علامت زده و محتوای فایل CA Bundle ارسال شده توسط برتینا را در این بخش وارد نمایید و در انتهای بر روی save کلیک نمایید

ca root 2

** بعد از خرید SSL به صورت پیش فرض دو فایل certificate و intermediate certificate/ CA Bundle برای شما ارسال می شود که محتوای  فایل Intermediate یا همان CA bundle به صورت کامل می بایست در این بخش paste شود.

هم اکنون گواهی SSL بر روی وب سایت مورد نظر شما نصب شده است و قادر به مشاهده وب سایت خود به صورت https می باشد.

** دقت نمایید در صورتیکه CSR خود را برای ساب دامین www خود تهیه نموده اید می بایست آدرس با www را به صورت https بررسی نمایید.

** در خصوص SSL های DV خریداری شده برای دامنه های بین المللی اصولا مرجع صادر کننده گواهی به صورت رایگان هم برای آدرس با WWW و هم بدون WWW گواهی را صادر می نماید ولی در خصوص دامنه IR گواهی صرفا برای آدرس مورد نظر شما که در هنگام ایجاد CSR آن را اعلام نموده اید گواهی صادر می شود.

One thought on “راهنمای نصب گواهی SSL بر روی کنترل پنل DirectAdmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.