logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : سه‌شنبه ، 12 جولای 2016 در دسته : عمومی و مالی - بازدیدها : 191
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 میانگین رای : 5,00از 5) رای
Loading...

فعال نمودن Display error در انواع CMS

هنگامی که در استفاده از اسکریپت خود دچار مشکل می شویم ، اصولی ترین روش برای یافتن عامل مشکل ، مطالعه خطای بازگشتی توسط اسکریپت است. به تعبیری زبان بیان مشکل اسکریپت ، همین متن خطاست. برای فعال نمودن Display error در سیستم های مدیریت محتوای مشهور میتوانید به شرح ذیل اقدام نمایید :

 

توجه : نظر به اینکه در جریان این راهنما ، تغییراتی در فایل های تنظیمات اسکریپت ایجاد می شود و احتمال اجرای نادرست موارد وجود دارد ، پیش از هرگونه اعمال هرگونه تغییر ، لطفا از فایل های مربوطه بکاپ تهیه بفرمایید.

 

جوملا :

غیر فعال کردن Display error  و یا Error reporting در اسکریپت جوملا بسیار رایج است. دلیل عمده آن جلوگیری از نمایش Warning های متعدد نمایش داده شده در ابتدای صفحه سایت است. اگر قصد اعمال تغییرات در صفحه مدیریتی جوملا مدنظر شماست ، پس از ورود، در بخش System به Global Configuration رفته و در قسمت Server تنظیمات دلخواه را بر روی Error reporting اعمال نمایید. سپس اقدام به ذخیره سازی تغییرات فرمایید.

در روش دیگر تغییرات بر روی فایل های تنظیمات اعمال می گردد. برای این منظور ابتدا به مسر نصب جوملا در File manager کنترل پنل رفته و فایل Configuration.php را در حال ویرایش قرار دهید. سپس در مقابل error_reporting مقدار E_ALL | E_STRICT را که کامل ترین شرایط را به تصویر می کشد قرار دهید. سپس تغییرات را ذخیره کرده و اقدام به مشاهده سایت نمایید.

وردپرس :

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس کافیست در مسیر نصب وردپرس ، فایل wp-config.php را در حالت ویرایش بازکرده و سطر زیر را بیابید:

define('WP_DEBUG', false);

حال کافیست این سطر را با محتوای زیر جایگزین نمایید:

// define('WP_DEBUG', false);

define('WP_DEBUG', true);

define('WP_DEBUG_LOG', true);

define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);

@ini_set('display_errors', 0);

دروپال:

در سیستم مدیریت محتوای دروپال نیز تغییرات در فایل تنظیمات اعمال می شود. مسیر قرار گیری فایل تنظیمات در شاخه نصب دروپال ، پوشه sites و سپس پوشه default قرار دارد. در این پوشه فایل setting.php را در حالت ویرایش باز می نماییم .

سپس سطر های زیر را به آن اضافه می کنیم:

error_reporting(-1);

error_reporting(E_ALL);

$conf[‘error_level’] = 2;

ini_set('display_errors', TRUE);

ini_set('display_startup_errors', TRUE);

 

پرستا شاپ:

جهت فعالسازی سیستم نمایش خطا ها در پرستاشاپ ابتدادر مسیر نصب ، به پوشه config رفته و فایل defines.inc.php را در ویرایشگر باز می کنیم. سپس سطر زیر را یافته و مقدار false  را به true تغییر می دهیم:

define('_PS_MODE_DEV_', false);

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.