logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه ، 8 مارس 2017 در دسته : SSL certificate - SSL گواهي - بازدیدها : 1,422
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 میانگین رای : 2,00از 5) رای
Loading...

حل مشکل قفل زرد رنگ پس از نصب گواهی اس اس ال

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از نصب گواهی امنیتی SSL نوشته سبز رنگ https نمایش داده نشود و علامت قفل زرد رنگ نمایش داده شود. همانند تصویر زیر در مرورگر کروم:

Capture1

و یا تصویر زیر در مرورگر فایرفاکس:

ssl-yellow

در مواردی که در صفحات وب سایت ارجاع به آدرس های غیر https صورت گرفته باشد در اینصورت علامت قفل SSL به صورت سبز رنگ نمایش داده نمی شود.

در ادامه راه حل رفع مشکل برای سایت های WordPress ارایه میگردد ، لازم به ذکر است برای سایر سایت ها میتوانید این موضوع را با برنامه نویس سایت خود در میان بگذارید تا اقدام به برطرف کردن این موضوع نماید.

نکته: در آموزش پیش رو yourdomain.com نام دامنه شما و kb.bertina.ir ارجاعات خارجی است که در سایت شما قرار دارد.

مرحله اول:

سایت خود را در مرورگر chrome اجرا کنید. در قسمتی از صفحه سایت خود راست کلیک کرده و گزینه inspect را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده تب Consule را انتخاب نمایید

Capture2

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید تعداد 19 اخطار و ارجاع به صورت http به خارج از سایت وجود دارد که میبایست برطرف گردند. عنوان اخطار ها و متن خطا به شرح زیر است:

Mixed Content: The page at 'https://www.yourdomain.com/?p=5' was loaded over HTTPS, but requested an insecure image 'https://www.bertina.ir/kb/wp-content/uploads/2017/03/Exchange-2016-Scenario.png'. This content should also be served over HTTPS.

مرحله دوم:

 وارد پنل مدیریت سایت خود شوید. مطلب مورد نظر را انتخاب کنید و سپس از بالای editor متن تب "متن" را انتخاب نمایید:

Capture3

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید هرجا عبارت https://www.bertina.ir/kb که یک لینک خارجی است وجود داشت عبارت http را حذف کردیم و آن را به صورت kb.bertina.ir// نوشتیم .زیرا سایت مرجع به صورت https://www.bertina.ir/kb نیز در دسترس است و با اینکار لینک مربوطه به صورت https://www.bertina.ir/kb استفاده میگردد و خطای نمایش داده شده در قسمت کنسول inspect برطرف میگردد.

Capture4

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید بعد از اصلاح لینک تعداد خطاها از 19 به 18 مورد کاهش یافت. به همین ترتیب برای تمامی لینک ها میبایست این کار انجام گیرد.

نکته بسیار مهم: در صورتی که تصاویر، فیلم ها و …. قرار داده شده در سایت شما از دامنه ای است که دارای گواهی امنیتی نمیباشد میبایست آنها را بر روی فضای هاست خود آپلود کرده و از لینک داخلی آن در محتوای سایت خود استفاده نمایید.

نکته: در صورتی که warning به پوسته و پلاگین های شما اشاره داشت میبایست مثل مرحله دوم عمل کرده و فایل php مربوطه را در هاست ویرایش کرد. در صورت عدم سازگاری میبایست از پوسته و پلاگین های جایگزین استفاده گردد.

بعد از انجام این کار برای کلیه خطاهای دریافتی در قسمت consule موجود در inspect و صفر شدن تعداد warning ها، قفل سبز رنگ بر روی دامنه شما فعال میگردد.

One thought on “حل مشکل قفل زرد رنگ پس از نصب گواهی اس اس ال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.