logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : پنج‌شنبه ، 15 آگوست 2013 در دسته : دامنه های بین المللی - بازدیدها : 6,325
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 میانگین رای : 4,38از 5) رای
Loading...

آموزش انتقال دامنه های بین المللی به برتینا

» توجه 1: انتقال دامنه به برتینا رایگان است اما به همراه انتقال، تمدید 1 ساله دامنه انجام می شود در نتیجه هزینه تمدید 1 ساله دامنه به همراه انتقال دریافت می شود.

» توجه 2: انتقال دامنه به برتینا نیازمند آن است که به کنترل پنل اصلی دامنه خود دسترسی کامل داشته باشید. در صورتی که به کنترل پنل اصلی دامنه دسترسی ندارید باید انتقال با هماهنگی شرکت ثبت کننده کنونی دامنه باشد (برتینا کنترل پنل اصلی دامنه را تحویل می دهد اما ممکن است تعدادی از شرکت ها این کنترل پنل را به کاربر ارائه ننمایند)

» فرآیند انتقال دامنه به برتینا بستگی به این دارد که دامنه شما توسط چه ثبت کننده ای ثبت شده باشد:

  • حالت 1 (Transfer): اگر دامنه شما در ثبت کننده ای غیر از resellerclub یا directi ثبت شده است.
  • حالت 2 (Move): اگر دامنه شما در ثبت کننده resellerclub یا directi ثبت شده است

توجه» در صورتی که نمی دانید دامنه شما در کدام حالت بالا قرار دارد می توانید این موضوع را با ارسال درخواست همراه با نام دامنه از پشتیبانی برتینا سوال نمایید
نحوه ارسال درخواست:

https://www.bertina.ir/kb/?p=477

***************************************************************
حالت 1 (Transfer): اگر دامنه شما در ثبت کننده ای غیر از resellerclub یا directi ثبت شده است

  •  نکته مهم: ایمیل مدیر دامنه می بایست قابل مشاهده باشد و نباید بر روی دامنه قابلیت محافظت از شناسه فعال شده باشد. اگر این قابلیت را بر روی دامنه خود فعال کرده اید، می بایست آن را غیرفعال کرده و سپس اقدام به ارسال سفارش انتقال دامنه نمائید.

1 –  دامنه شما برای انتقال می بایست حداقل 3 روز تا پایان تاریخ انقضای آن وقت داشته باشد. اگر کمتر از آن وقت باقی است، شما نمی توانید دامنه را منتقل کنید و می بایست با همان ثبت کننده قبلی تمدید کنید.

2 –  دامنه برای انتقال قفل نباشد. وارد کنترل پنل دامنه شده و آن را در حالت Unlock قرار دهید تا برای انتقال آزاد شود. وضعیت status دامنه در هنگام نمایش whois آن نباید مقدار clientTransferProhibited باشد.

» نکته مهم: طبق قوانین registry امکان انتقال و unlock کردن دامنه تا 60 روز بعد از تاریخ ثبت دامنه وجود ندارد. اگر دامنه شما به تازگی ثبت شده و هنوز 60 روز از تاریخ ثبت آن نگذشته است امکان انجام اقدامات زیر وجود ندارد.

3 –  کد انتقال دامنه epp یا auth آن را از کنترل پنل دامنه به دست آورید. این کد ترکیبی از عدد و حرف بوده و برای هر دامنه منحصر به فرد و غیرقابل تغییر می باشد. به دست آوردن این کد ممکن است در برخی پنل ها مشکل باشد، از یک فرد متخصص بهره بگیرید.

4 – سفارش انتقال دامنه خود را از لینک https://clients.bertina.ir/cart.php?gid=17 ارسال و پیگیری نمائید.

5 –  در هنگام ارسال سفارش گزینه دوم یعنی “مایلم دامینم را منتقل کنم به برتینا” را انتخاب کنید.

6 –  در آخرین مرحله سفارش از شما کد epp دامنه خواسته می شود که می بایست قبلا آن را از مرحله 3 به دست آورده باشید و به درستی و صحیح وارد کنید.

7 –  بعد از ارسال سفارش و پرداخت فاکتور، اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید، از طرف ثبت کننده جدید به طور خودکار یک ایمیل تائید انتقال دامنه به آدرس ایمیل رابط فنی دامنه ارسال می شود. رابط فنی می بایست آن ایمیل را باز کرده و لینک تائید که در داخل آن وجود دارد کلیک کند تا انتقال دامنه تائید شود.

» نکته مهم: انتقال دامنه در این حالت، در صورتی که تمام تنظیمات به طور صحیح انجام پذیرفته شده باشد بین 5 تا 7 روز کاری (روز کاری میلادی یعنی شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد) طول خواهد کشید.

*********************************************************
حالت 2 (Move): اگر دامنه شما در ثبت کننده resellerclub یا directi ثبت شده است.

  •  در این حالت نیازی به کد انتقال دامنه و unlock بودن دامنه نمی باشد. شما می بایست فقط به کنترل پنل قبلی دامنه دسترسی داشته باشید و محدودیتی از طرف ریسلری دامنه در Move دامنه شما ایجاد نشده باشد (محدودیت هایی مانند بستن Move دامنه برای مشتری یا عدم پرداخت فاکتور تمدید و …)
  •  نکته مهم: بر روی دامنه شما نباید FREE EMAIL SERVICE فعال باشد. در این صورت امکان Move آن به برتینا وجود ندارد. در این حالت ابتدا می بایست سرویس ایمیل رایگان را بر روی دامنه خود غیرفعال کنید (این مورد می بایست توسط شرکت کنونی دامنه انجام شود) سپس اقدام به سفارش انتقال دامنه نمائید.

1 –  سفارش انتقال دامنه خود را از لینک https://clients.bertina.ir/cart.php?gid=17 ارسال و پیگیری نمائید.

2 –  در هنگام ارسال سفارش گزینه دوم یعنی “مایلم دامینم را منتقل کنم به برتینا” را انتخاب کنید.

3 –  توجه کنید در یکی از مراحل از شما کد epp دامنه خواسته می شود که در این مورد عدد 1234567 را وارد کنید.

4 –  بعد از تکمیل سفارش و پرداخت، حداکثر ظرف 24 ساعت یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که شامل مشخصات پنل شما در برتینا (Customer ID و Customer Username) می باشد.

شما می بایست از طریق کنترل پنل قبلی دامنه، دامنه را به مشخصات ارسالی توسط برتینا Move کنید.

5 –  در مورد نحوه Move دامنه و مشکلات آن، و یا سایر موارد و مشکلات مربوط به کنترل پنل قبلی دامنه می بایست با پشتیبان دامنه خود تماس بگیرید
https://www.bertina.ir/kb/?p=1201

6 –  بعد از Move دامنه، از طریق همان ایمیل دریافتی ذکر شده در قسمت 4، با reply کردن ایمیل، اطلاع دهید تا تمدید 1 ساله دامنه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.